Podróże skuterami po Polsce z moją dziewczyną

Ciekawe miejsca w Polsce

ciekawe-miejsca-w-polsce

Na początek niedaleko

W takich wędrówkach skuterowych żeby zwiedzać ciekawe miejsca w Polsce, nie mam żadnego doświadczenia.

Dlatego postanowiliśmy razem z Bożenką, że na początek wybierzemy się niedaleko.

Tu w pobliżu, gdzie mieszkamy,  nie ma specjalnie możliwości zrealizowania planu ciekawe miejsca w Polsce, choć kilka miejsc myślę się znajdzie.

Gdy mieliśmy tylko jeden skuter, odbyliśmy kilka wypadów w pobliskie miejsca, że wspomnę np. miejscowość Borkowo, gdzie znajdują się megality. Odwiedziliśmy również miejscowość Krąg w gminie Polanów, gdzie znajduje się XV. zamek rycerski.
Wybraliśmy się również do mojej rodzinnej miejscowości czyli Przybiernowa. Piszę o tym w innym miejscu.

To były wypady kilkadziesiąt kilometrów w jedną stronę,więc niezbyt daleko.

Problemów nie było żadnych z maszyną, trochę były kłopoty z naszymi siedzeniami.

Dlatego, jak już napisałem na stronie moje skutery, nie da rady na jednym skuterze realizować naszego projektu – Ciekawe miejsca w Polsce, bo to nie byłyby wakacje a męki Tantala.

Dlatego właśnie kupiliśmy drugi skuter. Dwoma skuterami to jest inna jazda, sama przyjemność.

Zdecydowaliśmy, że najpierw wykonamy kilka wycieczek jednodniowych, żeby nabrać wprawy.

Myślimy, że jak już okrzepniemy to będziemy realizować wycieczki dłuższe, oczywiście jak czas, możliwości i zdrowie pozwoli.

Czy będzie taka kolejność jak przedstawiłem niżej to się zobaczy. Na razie to wszystko jest tylko orientacyjnie. Jak naprawdę będzie i dokąd się w rezultacie wybierzemy, wszystko opiszę na stronie.

ciekawe-miejsca-w-polscePierwszy wypad z cyklu ciekawe miejsca w Polsce postanowiliśmy zrobić na Hel.

Zobacz trasę

W jedną stronę ok. 190 kilometrów. Przy wyjeździe o 6 rano, myślę że między 10 a 11 powinniśmy być na miejscu.

Pomoczy się trochę nogi w wodzie i z powrotem.

ciekawe-miejsca-w-polsceNastępny, krótki wypad z cyklu ciekawe miejsca w Polsce postanowiliśmy zrobić do Malborka.

Zobacz trasę

Ten wyjazd, również zaplanowaliśmy jako jednodniowy.

Odległość mniej więcej taka sama, więc myślę, że kilka godzin na zwiedzanie i zrobienie zdjęć wystarczy. Trochę to wygląda na zaliczanie, ale to wszystko, żeby sprawdzić modernizacje, ulepszenia i potraktować to jako trening.

ciekawe-miejsca-w-polsce-dom-do-gory-nogamiKolejną wycieczkę z cyklu ciekawe miejsca w Polsce planujemy do miejscowości Szymbark i Strysza Buda.

Zobacz trasę

Bożenka chce zobaczyć sławny dom do góry nogami znajdujący się w Szymbarku. Skoro już będziemy w Szymbarku nie sposób nie podjechać do Stryszej Góry gdzie znajduje się Kaszubski park miniatur, który też przy okazji zwiedzimy.

Myślę, że po takim sprawdzianie czas na coś większego, czyli wyprawa przynajmniej kilkudniowa pt: ciekawe miejsca w Polsce.

ciekawe-miejsca-w-polsce-wolsztynZ racji tego, że jestem miłośnikiem parowozów, zawsze chciałem odwiedzić parowozownie w Wolsztynie. No i stanęło na szynach.

Zobacz trasę

Żeby nie jechać z powrotem tą samą trasą, zatoczymy trójkątne koło, zahaczymy o moją rodzinną miejscowość, zatrzymamy się tam na dzień, dwa.

Żeby trochę odsapnąć pojedziemy z synem i jego ferajną do Międzyzdrojów, odwiedzimy Trzęsacz, zobaczymy czy stoi jeszcze nad brzegiem ostatnia ściana zabytkowego kościoła.

Będziemy chcieli przy okazji wpaść do Dziwnowa, zobaczyć również park miniatur, gdzie także jeżdżą  miniaturowe pociągi. Frajda dla mnie.

To będzie następna wyprawa z cyklu ciekawe miejsca w Polsce. Zasmakujemy noclegu w namiocie, śpiworach i w ogóle koczowniczego życia.

Czy będą następne wycieczki aby zobaczyć ciekawe miejsca w Polsce, to się zobaczy jak sprawdzimy się my i sprzęt.

Nie omieszkam o tym napisać. Na pewno będę zamieszczał relacje słowno-obrazkowe.