Podróże skuterami po Polsce z moją dziewczyną

ZREALIZOWANE WYCIECZKI 2014

Podewils średniowieczny zamek

Podewils – zamek

Średniowieczny zamek Podewils. Obecnie hotel o tej samej nazwie.

podewils hotel

Średniowieczny zamek, przerobiony na hotel o nazwie Podewils.
Więcej zdjęć pod artykułem.

Następny wyjazd popełniliśmy do miejscowości Krąg. Krąg znajduje się w odległości ok. 20km od naszego miejsca zamieszkania.

Krąg (dawniej: niem. Krangen) –wieś w Polsce położona w województwie zachodniopomorskim, w powiecie koszalińskim, w gminie Polanów nad rzeką Grabową – tyle Wikipedia o miejscowości.

Znajduje się tam XV. zamek. Imponujący obiekt, jeden z największych zamków pomorskich, który na pewno warto zobaczyć.

Według źródeł historycznych wybudował go pod koniec XV wieku rycerz Podewils. W owym czasie zamek był jedynie wieżą mieszkalną otoczoną fosą. W latach 80. XVI wieku wieżę rozebrano i na jej piwnicach
wzniesiono nową, renesansowa rezydencję. Kolejne przebudowy Czytaj dalej

Pokaz ogni sztucznych w Ustce

Pokaz ogni sztucznych

Coroczna parada fajerwerków

Kapitanat-portu-Ustka

Zdecydowaliśmy się na tą wyprawę przede wszystkim, żeby sprawdzić jak będzie wyglądała jazda skuterem w nocy, ale również żeby zobaczyć pokaz ogni sztucznych odbywający się corocznie w Ustce.

Trochę już tych wypraw zrobiliśmy we dwoje, również i sam, ale praktycznie nigdy nie jeździłem w nocy. Nadarzyła się okazja więc nie omieszkaliśmy z niej skorzystać.

Wyjechaliśmy wcześniej, żeby Czytaj dalej

Megality Borkowo

megality borkowo 1

Kilka zdjęć poniżej artykułu

Pierwszy wypad, jaki zrobiliśmy na skuterku we dwoje, to była miejscowość Borkowo w gminie Malechowo. Znajdują się tam megality, ogromne głazy, które pełnią rolę grobowca.

Megality Borkowo. Trochę faktów i zdjęć

Do 1896 r. w pobliżu samotnego, obecnie, megalitu istniał jeszcze jeden grobowiec podobnego typu. Rozebrano go podczas poszukiwania skarbów, które – jak głosiły stare legendy – miały się wewnątrz znajdować.

Po wydobyciu prehistorycznych kamiennych i krzemiennych narzędzi oraz kruchej ozdoby bursztynowej rozczarowani poszukiwacze skarbów zaniechali swojej działalności.

Badania archeologiczne prowadzone w latach 30. XX w. potwierdziły, Czytaj dalej

Fort Marian Malechowo, zawody motocrossowe Święcianowo

Fort Marian Malechowo i Święcianowo

Wypad na zawody motocrossowe

Fort Marian

Czytając prasę regionalną dowiedzieliśmy się, że w Fort Marian w Malechowie oraz na byłej żwirowni w Święcianowie odbywać się będą zawody motocrossowe motocykli i quadów.

Jeśli nie wiesz gdzie się znajduje Święcianowo to możesz sprawdzić tutaj >> Zawody motocrossowe w Święcianowie,  a gdzie znajduje się Fort Marian tutaj >> Fort Marian w Malechowie.

Zdecydowaliśmy się pojechać.Jak zawsze przy okazji takich imprez będzie festyn.  No i tak było.

W Święcianowie zawody były zorganizowane Czytaj dalej

Kaszubski Park Miniatur

Kaszubski Park miniatur

Kaszubski-Park-Miniatur

Kaszubski Park Miniatur. Kolejna wycieczka zrealizowana.

Dotarliśmy do miejscowości Strysza Buda, gdzie znajduje się Kaszubski Park Miniatur. W jedną stronę 150 km, ale warto było.

W czasie jazdy dało się zauważyć jakby niewidzialną granicę, po której zaczynał się inny świat.

Ta granica to mniej więcej za Bytowem, gdzie zaczynają się kręte serpentyny i po bokach malowniczo położone jeziora.  Widoki są piękne.

Jest tylko jeden szkopuł, jeżeli jadąc do wyznaczonego celu, będziemy chcieli posiłkować  się drogowskazami informującymi którędy jechać,  Czytaj dalej

Osada średniowieczna w Borkowie

osada średniowieczna

Osada średniowieczna
Kilka zdjęć poniżej artykułu

Borkowo to maleńka mieścina, jednak bardzo atrakcyjna turystycznie. Oprócz megalitów, o których pisałem w Megality Borkowo, znajduje się również bardzo atrakcyjna pod względem wypoczynku osada średniowieczna.

Osada średniowieczna, kilka słów na temat oraz kilka zdjęć.

W osadzie można spróbować swych sił w pojedynku na równoważni oraz w walce z Saracenem, spróbować umiejętności w strzelaniu z łuku, rzutu toporem czy włócznią.

Ci, którzy pragną poznać klimat średniowiecza,
mogą zmierzyć się z pracami kowalskimi w specjalnie wybudowanej kuźni. Miłośnicy kuchni Czytaj dalej

Wypoczynek nad jeziorem

Bardzo często, jak tylko pogoda dopisuje, wybieramy się na wypoczynek nad jeziorem w miejscowości  Ostrowiec w gminie Malechowo.

Piękne jezioro otoczone lasami, woda czysta, spokojna, wspaniałe warunki do wypoczynku w ciszy drzew.

Odległość od nas niewielka bo tylko 15 kilometrów, więc wystarczy kilkanaście minut i już człowiek wypoczywa.

Któregoś razu Bożenka chciała, żeby również z uroków wypoczywania skorzystał nasz piesek. Zamontowałem koszyk w skuterze, gdzie się stawia stopy, przypięliśmy pieska Czytaj dalej

Specjalnie dla Ciebie

Wpisz poniżej swoje imię oraz adres email i pobierz ten darmowy poradnik